Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van NioshaEnCoen - WaarBenJij.nu Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van NioshaEnCoen - WaarBenJij.nu

Bangkok en Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2014 | Thailand, Ayutthaya

Zoals beloofd! een wekelijkse update van wat wij uitspoken in Azië.

Onze eerste bestemming was Bangkok. Na een 14 uur in een vliegtuigstoel zitten kwamen we aan op het vliegveld in Bangkok. Na wat taxi’s in en uit gesprongen te zijn hadden we er eindelijk eentje die ons naar khao San Road bracht. We zouden de eerste nacht in Bangkok doorbrengen om bij te komen van de reis.

Bangkok
Bangkok viel me in de eerste instantie tegen. Het was er te druk en te stads, hiervoor was ik niet naar Azië gekomen.
Op elke hoek werd onderhandeld om de prijs, je had de backpackers, de comazuipers die er alleen waren voor een feestje en de Thaise mensen die iets probeerden te verkopen.
Op het eerst gezicht leken sommige Thaise mensen me niet aardig. Maar na een tijdje wanneer ik alsnog naar ze glimlachte en een oprecht hartelijke glimlach terug kreeg viel het me op dat ze juist heel vriendelijk waren, alleen soms nors over kwamen door hoe ze behandeld werden door andere toeristen.
1 nachtje in Bangkok was meer dan genoeg. De volgende dag vertrokken we met een mini bus naar Ayutthaya.

Ayutthaya
In Bangkok werden we met te veel man in een busje gepropt richting Ayutthaya. 2,5 uur na vertrek (1,5 uur later dan beloofd) kwamen we in de prachtige stad Ayutthaya. We huurden een scootertje en reden de stad langs vervallen kloosters, kraampjes langs de weg en prachtige tempels. De mensen in Ayutthaya waren zo ontzettend vriendelijk en haalden het niet in hun hoofd op toeristen een hogere prijs te vragen dan de lokale mensen. Het eten was heerlijk, het zonnetje scheen, een PRACHTIGE omgeving, pff het echte vakantiegevoel begon te komen.

Al het eten hier die we bij de kraampjes kopen krijgen we in een boterham zakje mee. Voor een soep was dit echt onmogelijk voor ons om te eten. Ik snap nog steeds niet hoe Thaise mensen dat doen.

Wat ik het mooist vond aan Ayutthaya was Wat Maha That in het Ayutthaya historical park. Het park bedekt de ruïnes van een oude stad gevormd in 1350. In 1767 is de stad verwoest door het Burmese leger. Het is een park waarin je allemaal oude stukken stad ziet, zoals de boom die om een boeddha beeld gegroeid is en een hele reeks onthoofde boeddha beelden.

De tweede dag kwamen we langs een tempel. We wilden die richting op lopen totdat een man ons van achter uitschold en er een oud mannetje op ons af kwam rennen. ‘Ze bijten! Ze bijten!’ riep hij naar ons. Om de tempel heen lagen honden in de zon, de man die ons uitschold had een gigantisch litteken op zijn been. Sindsdien ben ik bang voor elke zwerfhond die ik tegen kom. En nog steeds voel ik me er slecht over dat ik die oude meneer niet goed genoeg bedankt heb voor de waarschuwing.

Ayutthaya is een prachtige stad. En zeker aan te raden!

Over Chiang Mai schrijf ik de volgende keer! We gaan nu even snel naar de Tiger Temple.

Heel veel kusjes en liefde!! Tot over 3,5 maandjes! <3

  • 12 Maart 2014 - 07:37

    Ava En Brigitte:

    Hiiiiiii lieve Niosha en Coen!!

    Wat leuk om te lezen :) En maak je maar geen zorgen ik weet zeker dat je die oude meneer goed hebt bedankt! En het was natuurlijk ook wel schrikken. Gelukkig zijn jullie ongedeerd gebleven <3
    Heel veel plezier bij de Tiger Temple.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    Love you xxxxxx

  • 12 Maart 2014 - 11:20

    Karin:

    Super leuk verslag !!! en wat ben je toch een lieverd! Ben benieuwd naar de tiger temple heel veel plezier,groet
    Karin

  • 12 Maart 2014 - 15:07

    Mama:

    dag lief, wat een mooie verhaal. ik geniet heel erg ervan.
    toen jij nog klein was schrijft jij regelmatig een mooie verhaal. ik ben trots op je en benieuwd naar je volgende verhaal. doe de groeten aan Coen
    love you Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 3459

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 18 Juni 2014

Zuidoost Azië

Landen bezocht: